Maatschappelijk verantwoord ondernemen

MissieMissie.htmlMissie.htmlshapeimage_2_link_0

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Over BuroZwartOver_BuroZwart.htmlOver_BuroZwart.htmlshapeimage_3_link_0

Van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) bestaan legio definities. Voor BuroZwart betekent MVO dat wij naast het streven naar winst (profit) ook rekening houden met het effect

van onze activiteiten op het milieu (planet) en dat wij oog hebben voor menselijke aspecten binnen en buiten het bedrijf (people). Wij gaan voor een balans tussen people, planet en profit.

Concreet betekent maatschappelijk verantwoord ondernemen voor ons:

 

  1. 1. gebruik van apparaten met een energiezuinig A(+)-label;

  2. 2. voornamelijk op de fiets naar klanten en leveranciers gaan. In sommige situaties wordt gebruik gemaakt van openbaar vervoer of elektrische auto;

  3. 4. de helft van de elektriciteit die we gebruiken, wekken we zelf op met PV-cellen;

  4. 5. voor de overige elektriciteit maken we gebruik van uitsluitend door windmolens geleverde

    energie;

  1. 6. het gebruik van uitsluitend bosgecompenseerd gas (onze gasleverancier compenseert de
         CO2-uitstoot van BuroZwart door middel van het planten en beschermen van bos);

  2. 7. lezen vanaf beeldscherm in plaats van uitprinten;

  3. 8. afval gescheiden aanbieden (glas, karton, papier, plastic);

  4. 9. dubbelzijdig gebruik papier;

  5. 10. hergebruik van materialen;

  6. 11. gebruik van LED- en spaarlampen in plaats van gloeilampen;

  7. 12. relatiegeschenken worden o.a. ingekocht bij een organisatie die maatschappelijk kwetsbare mensen vertegenwoordigt;

  8. 13. steunen van goede doelen, door een jaarlijkse financiële donatie;

  9. 14. streven naar een optimale “work-life balance”;

  10. 15. gebruik van Max Havelaar en UTZ Certified producten (bijvoorbeeld koffie en thee);

  11. 16. respecteert de beroepscode van het NIP (Nederlands Instituut van Psychologen);

  12. 17. vanuit de dienstverlening dementie op een open manier naar buiten te brengen en zo het sociaal ethische aspect van dementie in de samenleving te richten op acceptatie en normalisatie van het fenomeen;

  13. 18. weloverwogen, belangeloze inzet voor de gemeenschap;

  14. 19. op brievenbus is "NEE/NEE-sticker" geplakt, dit scheelt productie-energie en afval in de vorm van (ongelezen) drukwerk;

  15. 20. vertaling van MVO naar algemene in- en verkoopvoorwaarden (digitale offertes uitbrengen en digitaal inkoopproces, digitale factuur etc.);

  16. 21. bankieren bij financiële instellingen die helpen een duurzame samenleving te bevorderen;

  17. 22. voorkeur voor gebruik digitale rekeningafschriften;

  18. 23. verlichting wordt alleen aangedaan als een ruimte in gebruik is.

VisieVisie.htmlVisie.htmlshapeimage_4_link_0

© 2008-2019, BuroZwart


info@burozwart.nl                               


Algemene Voorwaarden

Contact

Disclaimer

Actueel

Nieuws

Archief